Media4Women: Doorbreek stereotypen, verander het beeld
02-03-2020
Er is overal ter wereld nog steeds veel ongelijkheid tussen mannen en vrouwen in de media. Daarom geven Free Press Unlimited (lid WO=MEN) en haar partners op 1 maart het startsein voor Media4Women (M4W). Deze wereldwijde campagne van twee weken brengt het belang van gendergelijkheid in de media onder de aandacht. De nadruk ligt dit jaar op het ontkrachten van stereotypen.
Waarom Media4Women?
Van de mensen die wereldwijd in de krant, op televisie of op de radio komen is slechts 24 procent vrouw. 81 procent van experts die geïnterviewd worden is man.
Vrouwen worden twee keer zo vaak als slachtoffer neergezet als mannen. Hier moet verandering in komen.
Hoe kan jij helpen?
Houd de website van Free Press Unlimited en social media in de gaten om al onze posts tijdens de campagne te lezen, liken en delen. Kaart het onderwerp op je eigen social media accounts aan om te laten zien dat gendergelijkheid in de media belangrijk voor je is. Vergeet hierbij niet de hashtag #M4W2020 toe te voegen.
Lees hier meer over hoe jij mee kan doen aan de campagne.
Ons werk voor gendergelijkheid
terug